شعار سال
یکشنبه 02 دی 1403
  • 1403/08/28 - 02:31
  • - تعداد بازدید: 24
  • - تعداد بازدیدکننده: 23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با همراهی شرکت‌های پیرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت می پذیرد؛

پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی سکوی جامع مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار و مهارت‌آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار با همراهی شرکت‌های پیرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

با همراهی شرکت‌های پیرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت می پذیرد؛

پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی سکوی جامع مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار و مهارت‌آموزی مبتنی بر نیاز بازار کار با همراهی شرکت‌های پیرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
 
به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین محمدی» سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تأکید بر ایجاد زنجیره ارزش مهارت‌آموزی در کشور، گفت: این نشست هم اندیشی با محوریت آگاهی از نقش مهارت‌آموزی در زیست بوم اشتغال و مشاغل آینده و همچنین زیرساخت‌های داده‌ای این سازمان تشکیل شده است.

• مهارت‌آموزی اکسیری برای رها شدن از تله فقر

وی با بیان اینکه آموزش به ویژه کسب آموزش‌های مهارتی، اکسیری برای رهایی از فقر و وصل شدن به تار و پود اقتصادی کشور می باشد، اذعان داشت: این سازمان، متولی ارائه آموزش های غیررسمی مهارتی با 12 میلیون مترمربع فضا، 657 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، 4800 کارگاه آموزشی، بیش از 22 هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال و 40 هزار مربی می باشد.

معاون وزیر تصریح کرد: وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی جهت پر کردن خلاء‌های مهارتی زنجیره کسب و کار به شاغلین بنگاه های اقتصادی و افراد جویای کار و مهارت، تعریف شده است.

 ضرورت به رسمیت شناختن نظام صلاحیت حرفه ای

به گفته وی نظام صلاحیت حرفه ای با هدف ایجاد بستری مناسب برای گسترش و ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای و ارزیابی توانمندی‌های سرمایه‌ای انسانی جهت پیشرفت مستمر در سطوح مختلف آیین نامه نظام صلاحیت حرفه ای تصویب و از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه ای با تأکید بر به رسمیت شناختن صلاحیت حرفه‌ای، ادامه داد: استانداردها و معیارهای سطوح صلاحیت حرفه ای بر اساس نظام طبقه بندی مشاغل کشور، متناسب با «دانش، مهارت و نگرش» مورد نیاز هر یک از حرفه های بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ، حداکثر مشتمل بر 6 سطح طبقه بندی می شود.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اولیه کارجویان، مهارت‌ها، نیازمندی‌ها، دوره‌های آموزشی، استانداردها، پروژه‌های کارفرمایی، کاریابی‌ها، تأیید اصالت گواهینامه‌های مهارت، سطح بندی توانمندی کارجویان و یا ارائه کنندگان خدمات و ... از طریق رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار و سرویس های واسط به سکوهای داخل کشور از جمله پیشنهاداتی بود که جهت همکاری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه شد.

  • گروه خبری : اخبار مراکز,اخبار عمومی,اخبار مهم-اطلاعیه
  • کد خبر : 117652
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین