معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد:
ضرورت آینده پژوهی در مهارت آموزی و مهارت های آینده
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست هم اندیشی توسعه دیپلماسی مهارت و تعاملات مهارتی با مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزنان اقتصادی کشورهای همسایه و منطقه بر ضرورت آینده پژوهی در مهارت آموزی و مهارت های آینده تأکید کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد:ضرورت آینده پژوهی در مهارت آموزی و مهارت های آینده
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست هم اندیشی توسعه دیپلماسی مهارت و تعاملات مهارتی با مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزنان اقتصادی کشورهای همسایه و منطقه بر ضرورت آینده پژوهی در مهارت آموزی و مهارت های آینده تأکید کرد.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «مهرداد عظیمی»، با اشاره به دو محور مهم جهانی شدن و جهانیسازی و تأثیر آن بر توسعه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، گفت: در دنیای پیشرفته امروزی؛ تکنولوژی از تأثیر گذارترین امور بر زندگی انسان ها می باشد که ما خواسته و ناخواسته در معرض آن قرار می گیریم.
وی بر تغییر نگرش و جهانی شدن متناسب با راهبردهای جهانی، اذعان داشت: تکنولوژی های نوین دارای آورده های فراوانی است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارای ظرفیت های قوی برای بهره گیری و رویارویی از آورده های تکنولوژیهای نوین می باشد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صدور انقلاب به دنیا از مکاتب فکری و سخنان پرتکرار حضرت امام خمینی (ره) بوده است، خاطرنشان ساخت: دشمنان انقلاب به دنبال بدجلوه دادن رویدادها و اتفاقات داخل کشور هستند که با پای کار ماندن و جهان شناسی مردم به هدفشان نرسیدند و ناکام ماندند.
وی با تأکید بر اینکه صدور انقلاب به دنیا را یک وظیفه همگانی برشمرد که فقط معطوف دولت نمی باشد، تصریح کرد: ارائه آموزش و دستاوردهای مهارتی این سازمان یکی از ظرفیت هایی است که با آن می توانیم انقلاب را به سایر کشورها صادر کنیم و رایزنان اقتصادی به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی در این زمینه ایفا می کنند.
عظیمی توسعه دیپلماسی مهارت را نکته ای راهبردی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خواند و بیان داشت: یقیناً در توسعه دیپلماسی علاوه بر ارائه خدمات آموزشی نیازمند بهرهبرداری از ظرفیت های مهارتی کشورهای پیشرفته با تکنولوژی های نوین هستیم.به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تبادل مربی و کارشناس برای دورههای آموزشی و تربیت مربی، برگزاری مسابقات مهارتی و اردوهای آموزشی تخصصی مشترک ویژه مسابقات جهانی مهارت، ارائه مشاوره و تبادل دانش فنی در زمینه سنجش مهارت و آزمونهای الکترونیکی و … از محورهای تعاملات مشترک با کشورهای همسایه و منطقه می باشد.
وی همچنین اجرای طرحهای پژوهشی در حوزه مهارت آموزی و تولید محتوای آموزشی، تدوین استانداردهای آموزش و ارزشیابی مهارت و شایستگی حرفهای، تجهیز مراکز و کارگاههای آموزش فنی و حرفهای و انتقال تجربیات در این زمینه، برگزاری وبینارها و کارگاههای آموزشی مشترک، همکاری در نهادهای منطقهای و بینالمللی آموزش فنی و حرفهای مانند UNEVOC، ارائه مجوز تاسیس آموزشگاههای آزاد فنی و حرفهای و انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای دیپلماسی مهارت را از دیگر ظرفیت های این سازمان در راستای توسعه دیپلماسی مهارت برشمرد. اختصاص یک غرفه در نمایشگاه های بین المللی ویژه دستاوردهای مهارتی
مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه در این نشست با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر توسعه دیپلماسی مهارت و احصاء ظرفیتها و عملیاتی کردن آن، گفت: در نظر داریم یک غرفه در تمامی نمایشگاه های بین المللی تخصصی و عمومی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای ویژه نمایش دستاوردهای مهارتی اختصاص دهیم.
«محمدرضا ناظری»، با اشاره به تأکید «مهدی صفری» دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران بر توسعه دیپلماسی مهارت در دیدار با رئیس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: رایزن های اقتصادی با کوله باری از تجربه پای کار توسعه دیپلماسی مهارت آمده اند.
وی عملیاتی کردن توسعه دیپلماسی مهارت و خروج از گفتار را ضروری خواند و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مجموعه بی نظیر با تجارب بالا در توسعه دیپلماسی مهارت است.
مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه بیان داشت: ظرفیت های مشترک زیادی با کشورهای همسایه در ارائه خدمات آموزشی وجود دارد ولیکن رعایت استانداردهای تعاملات خارجی در توسعه دیپلماسی مهارت امری ضروری است.
توسعه دیپلماسی مهارت کشورهای همسایه، اوراسیا و آفریقا از برنامه های اصلی سازمانمدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بینالملل نیز در این نشست با اشاره به توجه جدی و نگاه ویژه دولت سیزدهم به بحث توسعه دیپلماسی، گفت: در دولت سیزدهم و با توجه به تحریم های ظالمانه، سوق بیش از پیش به سمت دیپلماسی مهارت داشته ایم.«سیدمازیار علوی»، با اشاره به تدوین برنامه های راهبردی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای توسعه دیپلماسی مهارت، اذعان داشت:
مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه در این نشست با اشاره به تأکید دولت سیزدهم بر توسعه دیپلماسی مهارت و احصاء ظرفیتها و عملیاتی کردن آن، گفت: در نظر داریم یک غرفه در تمامی نمایشگاه های بین المللی تخصصی و عمومی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای ویژه نمایش دستاوردهای مهارتی اختصاص دهیم.
«محمدرضا ناظری»، با اشاره به تأکید «مهدی صفری» دیپلمات ایرانی و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران بر توسعه دیپلماسی مهارت در دیدار با رئیس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تصریح کرد: رایزن های اقتصادی با کوله باری از تجربه پای کار توسعه دیپلماسی مهارت آمده اند.
وی عملیاتی کردن توسعه دیپلماسی مهارت و خروج از گفتار را ضروری خواند و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مجموعه بی نظیر با تجارب بالا در توسعه دیپلماسی مهارت است.
مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه بیان داشت: ظرفیت های مشترک زیادی با کشورهای همسایه در ارائه خدمات آموزشی وجود دارد ولیکن رعایت استانداردهای تعاملات خارجی در توسعه دیپلماسی مهارت امری ضروری است.
توسعه دیپلماسی مهارت کشورهای همسایه، اوراسیا و آفریقا از برنامه های اصلی سازمانمدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بینالملل نیز در این نشست با اشاره به توجه جدی و نگاه ویژه دولت سیزدهم به بحث توسعه دیپلماسی، گفت: در دولت سیزدهم و با توجه به تحریم های ظالمانه، سوق بیش از پیش به سمت دیپلماسی مهارت داشته ایم.«سیدمازیار علوی»، با اشاره به تدوین برنامه های راهبردی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای توسعه دیپلماسی مهارت، اذعان داشت:
وی در پایان سخنان خود به بیان ظرفیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای توسعه دیپلماسی مهارت پرداخت.بر اساس این گزارش، در حاشیه این نشست مدیر کل دفتر همکاریهای اقتصادی وزارت امور خارجه و رایزن های اقتصادی اعزامی به کشورهای همسایه و منطقه از کارگاه های آموزشی مرکز تخصصی فناوری خودرو ٩ دی بازدید کردند و «محمدهادی حبیبی ماچیانی» مدیرکل آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی به ارائه توضیحاتی در خصوص تربیت نیروی انسانی ماهر در گروه های ۱۹ گانه هدف و در حوزههای مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر و طرح های تحولی سازمان (کهاد، نخلستان، محیط کار واقعی، مدرسه تابستانه مهارت و …)، نحوه تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در سایر کشورها و … پرداخت.
نظر دهید