آموزش های تکمیلی فنی و حرفه ای در تار و پودر بخش های فنی بندر استراتژیک امیرآباد
تفاهم نامه دو جانبه همکاری مشترک آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با هدف توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، توانمندسازی و ارتقاء دانش مهارتی ویژه کارکنان این مجموعه منعقد شد.
آموزش های تکمیلی فنی و حرفه ای در تار و پودر بخش های فنی بندر استراتژیک امیرآباد
انعقاد تفاهم نامه دو جانبه همکاری مشترک آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد
تفاهم نامه دو جانبه همکاری مشترک آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با هدف توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، توانمندسازی و ارتقاء دانش مهارتی ویژه کارکنان این مجموعه منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، امروز یکشنبه 22 مرداد 1403 به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، با استعانت از الطاف بی پایان خداوند متعال در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر توجه به مباحث آموزش و ارتقاء مهارت کارگران و کارکنان، همچنین در راستای راهبردها و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، و با توجه به ضرورت برنامه ریزی جهت توسعه و ارتقاء سطح دانش ومهارت های مورد نیاز کارکنان وکارشناسان منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و همچنین ارتقای صلاحیت های حرفه ای و مهارتی با هدف توانمند سازی شاغلین بنادر ودریانوردی مناطق ویژه اقتصادی برای بهبود عملکرد شغلی کارکنان ، این تفاهم نامه فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با حضور سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران و محمد علی موسی پورگرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به مدت یکسال در این اداره کل منعقد شد.
این تفاهم نامه دارای 7ماده و 16 بند بوده که با توافق طرفین به امضاء رسید، و اهدافی همچون توسعه مهارتها، توانمند سازی پرسنل، با آموزش های مهارتی براساس استانداردهای رایج کشورارتقاء سطح علمی ، مهارتی ،فنی وتخصصی شاغلین بندرامیرآباد از طریق ارائه آموزش های مهارتی، توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بندرامیرآباد، استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسان و مربیان طرفین جهت آموزش، تدوین وبازنگری استانداردهای مهارت شغل وشایستگی مورد نیاز بندرامیرآباد، ارائه آموزشهای فنی و مهارتی به شاغلین بندرامیرآباد بر اساس مفادتفاهمنامه آموزشی فی مابین، تعیین صلاحیت فنی و مهارتی آموزش دیدگان معرفی شده بندرامیرآباد مطابق محتوای استاندارد های آموزش فنی و حرفه ای، همکاری در برگزاری سمینار، همایش و مسابقات ملی مهارت را دنبال می کند.
از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این تفاهم نامه برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز شاغلین بندرامیرآباد براساس فهرست ومحتوای استانداردهای مهارتی فنی وحرفه ای، تامین واعزام مربی یامدرس دوره های آموزشی مهارتی مورد نیاز بندرامیرآباد، اخذ آزمون های تئوری و عملی از آموزش دیده گان در چارچوب مقررات وقوانین ارزشیابی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مطابق محتوای استانداردهای آموزشی، اعطای گواهینامه بین المللی مهارتی به قبول شدگان در آزمون های تئوری و عملی دوره های آموزشی مهارتی موضوع بند سه ماده سه، پذیرش وثبت نام ازمتقاضیان معرفی شده از بندرامیرآباد درسیستم پورتال آموزش فنی وحرفه ای با رعایت استاندارهای آموزشی و آئین نامه های سازمان در اولویت می باشد.
در انعقاد این تفاهم نامه سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است، در این میان با تاکید منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تمرکز بر مقوله مهارت یابی و ارتقای بهره وری افراد؛ باید کوشید تا با ایجاد تناسب میان نظام آموزشی و نیاز بازار کار، جامعه، همچنین اقتصاد دریانوردی که با وجود چند بندر از ظرفیت های بسیار مهم استان است که در مسیر رسیدن به اهداف کلان و توسعهای هدایت کرد و این امر، جز با ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین اقشار مختلف جامعه محقق نمیشود.
در ادامه محمد علی موسی پورگرجی مدیرکل بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: مهارت آموزی از جمله مقولههای مورد توجه نظامهای آموزشی کشورهای پیشرفته به شمار میرود زیرا برای پرورش نسلی کارآمد و پویا باید راههای افزایش مهارت برای اقشار جامعه به ویژه کارکنان این مجموعه را گسترش داد،بدین منظور باید الگوی مهارت آموزی از دوران آموزش ابتدایی شکل بگیرد و در تمام دورهها مبتنی بر یادگیری دانش به همراه تربیت انسان، پرورش مهارتها و پژوهشها همراه باشد، که شاخص اصلی تحقق این امر راه اندازی مدارس کسب و کار و کار آفرینی در سنین پایه در مقاطع ابتدایی تا دانشگاه میباشد.
نظر دهید