بابایان معاون توسعه وبهسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت:
شناسایی ظرفیتهای پنهان فنیوحرفهای کشور به منظور مولدسازی
شناسایی ظرفیتهای پنهان فنیوحرفهای کشور به منظور مولدسازی
معاون بهسازی و توسعه آموزشی سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور از شناسایی ظرفیتهای پنهان این سازمان خبر داد و گفت: هدف از این طرح استقرار نظام مولدسازی، بحث افزایش بهرهوری مراکز فنیوحرفهای و همچنین کیفیتبخشی به آموزشهای مهارتی سازمان است.
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حسین بابایان در حاشیه بازدید از مرکز فنیوحرف ای شهید دستغیب نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مازندران با توجه به داشتن حدود ۲۰ مرکز ثابت و بیش از هزار ۸۰۰ آموزشگاه آزاد جز یکی از استانهایی مهم و مطرح در حوزه مهارت آموزی است.
معاون بهسازی و توسعه آموزشی سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور به ظرفیت خوب کارگاهها به ویژه در نیروی انسانی این استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران جز مراکز مورد توجه سازمان فنیوحرفهای کشور است.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته کرونا اثرات نامطلوبی بر کشور گذاشت، گفت: یکی از این اثرات نامطلوب در سیستمهای آموزشی این مراکز است و این طرح میتواند ضعف و خلعهای موجود و همچنین کمتحرکی در سنوات گذشته را رفع کند.
باباییان افزود: در طرح نجم چالشها و ظرفیتهای پنهان در مراکز شناسایی شود.
وی ضمن بیان اینکه سازمان فنیوحرفهای با شناسایی ظرفیتهای پنهان قصد دارد نسبت به مولدسازی اقدام کند، اظهار کرد: به مدت دوهفته دو تیم از شرق و غرب استان مشغول ارزیابی از مراکز هستند.
معاون فنی وحرفهای کشور به نشست صمیمانه این گروههای ارزیاب با همکاران و مربیان اشاره کرد و گفت: در واقع این نشستها یک تعامل و هماندیشی برای قالب شدن بر چالشهای موجود در این سیستم است.
معاون بهسازی و توسعه آموزشی سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور با اشاره به اینکه در بازرسیها میتوانیم گام به گام به پویایی و به اشتغال این کشور کمک کنیم، افزود: در سازمان فنیوحرفهای معتقد هستیم که فردی که مهارت داشته باشد و جامعه نیار به مهارت وی داشته باشد هیچگاه بیکار نیست.
وی گفت: اگر در مکانی سایه شوم بیکاری بر جوانان سایه افکنده باشد باید این دو موضوع افزایش مهارتآموزی و ایجاد رشتهها و ظرفیتهای مورد نیاز جامعه را بررسی کنیم و با این دو شرط شاهد بیکاری در کشور نخواهیم بود.
به گزارش فارس، سازمان فنیوحرفهای بیش از ۶۵۰ مرکز و قریب به ۲ هزار کارگاه آموزشی در سراسر کشور دارد که در این طرح تیمهای ناظر و ارزیاب درمراکز و کارگاههای آموزشی با نظارت به حوزهی آموزش، تجهیزات و بخشهای مختلفی که در مراکز و کارگاههای آموزشی حضور خواهند داشت، هدف از این طرح استقرار نظام مولدسازی، بحث افزایش بهرهوری مراکز فنیوحرفهای و همچنین کیفیت بخشی به آموزشهای مهارتی سازمان است.
نظر دهید