روایت حال خوب سازمان در نشست با رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور
رشد ۱۲۰۰ درصدی صدور مجوز آموزشگاههای آزاد، نشانه اجرای مأموریتهای کلیدی با مشارکت مردم است
وی افزود: افزایش ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاههای آزاد، رشد ۳۲ درصدی آموزش در بخش دولتی و غیردولتی، رشد ۴۲ درصدی سنجش مهارت و صلاحیت حرفهای و رشد ۹۲ درصدی تعداد واحد پذیرنده آموزش در محیط کار واقعی و ... از جمله رشد در شاخص های مذکور بوده است.
تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامههای تحولی یکساله
به گفته معاون وزیر، بنابر اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه کشور با تحقق ۹۹.۶ درصدی برنامههای تحولی ابلاغی از سازمانهای پیشرو در این وزارتخانه می باشد.
وی، بهبود نظام پیشگیری و حمایت اجتماعی از اقشار آسیب پذیر و در معرض آسیب، توسعه آموزشهای فنی و حرفهای مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار (با اولویت افراد جویای کار)، استقرار نظام صلاحیت حرفهای با همکاری دستگاههای مرتبط و ذینفع، توانمندسازی نیروی انسانی شاغل و ارتقاء کمی و کیفی آموزشهای مهارتی کارگران براساس نیازسنجی صنایع و حرف و ... را از جمله برنامههای اجرایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ۲۲ فعالیت برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.
راه اندازی ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در سال ۱۴۰۳
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تصریح کرد: ۴۳۰ حوزه سنجش الکترونیکی با۶۱۷۰ کلاینت و ظرفیت ۲۴۶۸۰ نفر آزمون در روز، ۴۸۰۳ کارگاه سنجش عملی با ظرفیت ۶۸۱۸ نفرآزمون در روز، ۱۵۰۰۰ نفر آزمونگر عملی تعیین صلاحیت شده و ... از ظرفیتهای موجود مهارت و صلاحیت حرفه ای کشور در سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشد.
وی اعلام داشت: در سال جاری ۱۰ مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در استان های اصفهان، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، تهران، کرمانشاه، هرمزگان و یزد راه اندازی خواهد شد.
توسعه مهارت آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)
عظیمی در پایان، افزایش ارائه آموزشهای مهارتی به گروه های هدف، توسعه مهارت آموزی در حوزه رقومی (دیجیتال)، توسعه مراکز کارآموزی جوارکارگاهی و بین کارگاهی در راستای افزایش مشارکت مردمی، رتبه بندی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای، برگزاری دوره های آموزشی توسعه کارآفرینی وکسب و کار، تدوین آیین نامه اجرایی موضوع بند ت ماده ۶۶ برنامه هفتم پیشرفت، بازآموزی مربیان مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد، رصد و پایش مهارت آموختگان جذب شده در بازار کار (تطبیق مهارتی)، جذب درآمد از محل مشارکت های مردمی و ... را از برنامه های تحولی این سازمان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد.